Jóga a hormonální nerovnováha

Jóga v posledních letech nabývá na popularitě. Jedná se o druh pohybového cvičení, které klade důraz na správné provádění jednotlivých jógových sestav, jež napomáhají k rozpohybování bolavého těla a zároveň zklidnění mysli po náročném dni v zaměstnání. Je to tedy výborný nástroj nejen k tvarování těla, ale také k udržení psychického zdraví.

Jóga a serotonin

Serotonin má blahodárný vliv na naši náladu. Je to chemická látka, která má zásadní vliv jak na naše momentální rozpoložení, tak i naše chování, chuť k jídlu, trávení, libido, spánek a významně přispívá k celkovému stavu pohody.
Jóga a meditace přirozeně napomáhají k uvolňování serotoninu v těle. Po cvičení navíc dochází i ke zvýšení hladiny tryptofanu, který prohlubuje pocit dobré nálady a zvyšuje odolnost vůči stresovým situacím.


Jóga a kortizol

Kortizol je v těle uvolňován v důsledku stresových situací, jeho dlouhodobě zvýšená hladina však vede ke snížené imunitě, nekvalitnímu spánku a snížené schopnosti soustředit se, v horším případě i k rozvoji cukrovky a osteoporózy.
Vědecké studie dokazují, že pravidelná jógová cvičení významně snižují hladinu kortizolu v krvi.


Jóga a melatonin

Od momentu našeho narození je náš život ovlivňován cirkadiánními rytmy, střídáním světla a tmy. Ve snaze být efektivnější jsme tyto přirozené rytmy začali narušovat. Příčinami jsou dlouhé dny v práci, zábava do pozdních nočních hodin a spousta času trávená u svítícího displeje telefonu.
Melatonin je přitom v nejvyšší míře produkován právě během noci, v průběhu našeho spánku. Melatonin posiluje náš imunitní systém, předchází vzniku nádorů, snižuje stres a je spojován s prevencí více než sta různých onemocnění.
Dle výsledků nedávných studií se můžeme domnívat, že meditace při jógových cvičeních napomáhají zvýšit hladiny melatoninu v průměru až o 98 %.


Jóga a dopamin

Dopamin je neurotransmiter, který určuje, jak se chováme, co jíme nebo jak se učíme. Díky němu jsme schopni regulovat emoce a soustředit se, cítit motivaci a radost. Jeho nedostatek může mít za následek svalové křeče, pocit úzkosti, výkyvy nálad, problémy s váhou a nedostatek energie.
Podobně jako u melatoninu i zde řízená meditace prohlubuje relaxaci, čímž dochází ke zvýšení hladiny dopaminu v mozku zhruba o 65 %.


Tak co, vytáhnete i vy dnes svou zaprášenou cvičební podložku? Nebo je čas na to si pořídit novou?

Koukněte na naše  podložky na jógu

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení